Wednesday, March 23, 2011

Taylor Swift- Tailor Azim Sdn Bhd

aku telah membeli seketul mesin jahit mini.

harga rm39.90

made in china

after few hours of testing, it broke down..oh yeah straight away i felt like breaking it down into pieces! wakdehey yo???

"wakdehey?? saya baru beli dah rosak!!!!"

"benda ni takda gerenti..dah test kan elok je tadi. cuba tgk kat resit. ada tulis situ. tak boleh tukar dgn wang tunai atau barang lain selepas beli"

"oh.ok. saya tak akan beli lagi barang2 made in china. kedai awak pun saya xkan datang lagi. saya akan wujudkan kempen memboikot kedai anda dan barang2 buatan china"

"silakan"

"aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!"

*******

aku pandai menjahit secara manual.

"weh..ko apehal poyo sgt?"

"habis tu..dah memang kenyataan. ko reti?? aku ni keturunan penjahit tegar kau tahu. arwah moyang aku owned a mesin jahit u knoo..she used to jahit kain cadar, sarung bantal and baju raya for her cucus and cicits u knoo?? mak aku dulu masa aku kecik2 abah aku pegi keja mak aku dok menyulam alas meja berpandukan kitab sulaman tersohor zaman itu kau tahu?? u knoo??"

"donnoo.oh.dalam hati ada taman.eeuuww"

"pfffffttt!!"

*******

tapi aku reti beberapa jenis jahitan je lah..cukup lah sekadar utk jahit koyak kat celah kangkang seluar, butang trtanggal, jari luka...LUKA?? *wakdehey??!! erm...yo!

jahitan kia
jahitan sembat
jahit butang
jahit luka <--- serius leceh..kahkahkah

and kerja jahitan paling gila pernah aku buat adalah meng'alter' 2 helai kemeja yg labuh sedikit..haha..hand made tuu..

ingat nak beli mesin jahit mini tu untuk kerja2 jahitan yang lebih mencabar lagi..kah3..tapi rosak lah pulak. membazir siot..kalau tak boleh beli twisties smokey sausage banyak2..tak pun beli jajan kecik2 dalam paket bagi kat adik2 aku..hahaha *cewah



p/s: dah lama tak bersilat..balik rumah tgk adik aku lagi maju daripada aku as far as the silat is concerned..
kahkahkah

2 comments:

Anonymous said...

haha. jom lawan cross stitch ;)

hakuberblogjuge said...

cross stitch?? apekah itu?? ade mcm cross country kah? haha